در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنید

در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم

خرید ویلا می‌تواند یک تجربه بسیار هیجان‌انگیز برای شما باشد. قبل از اقدام به خرید می‌توانید اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم.

در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم


مکان و همسایگان محله

توجه مکان ویلا یک امر کلیدی است. به خانه همسایه‌ها، ساختمان‌ها و خیابان‌های مجاور نگاه کنید تا محیط خوشایند خود برای زندگی را پیدا کنید. در صورت امکان مدتی را در آنجا بگذرانید. بیرون بروید و در رستوران‌های محلی غذا بخورید و در پارک نزدیک ویلا قدم بزنید. مواردی از جمله بو، ترافیک و سر و صدای همسایه‌ها را نادیده نگیرید.

مطلب فروش زمین را از سایت melk20 مطالعه کنید.

متراژ و نقشه ویلا

هر آنچه در تبلیغات مربوط به خانه می‌بینید باور نکنید. به این دلیل که باعث می‌شوند با بزرگنمایی، متراژ ویلا بزرگتر به نظر برسد. پس پیشنهاد می‌شود از نزدیک ویلا را مشاهده کنید. با این حال، اگر ملک نیاز به تخریب و بازسازی زیادی دارد، ممکن است در تصمیم خود برای خرید، تجدید نظر کنید. در حالت ایده آل، خانه باید تمام اتاق‌های مورد نیاز شما را داشته باشد، به علاوه نقشه و چیدمانی که برای خانواده شما مناسب است.

آگهی رایگان ویلا و زمین 

تاثیر نقشه و چیدمان در خرید

توجه به سقف و ناودان‌ها

یکی دیگر از مواردی که به رسیدن جواب در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم، به شما کمک می‌کند، در نظر گرفتن سقف و ناودان‌ها است. ممکن است تخصص حرفه‌ای نداشته باشید که بتوانید تشخیص دهید سقف  به پایان عمر طبیعی خود رسیده است یا نه؛ با این حال، اگر ظاهری فرسوده داشته باشد، نشانه این است که باید سوالات بیشتری از جمله سن سقف را از فروشنده بپرسید.

علائم آسیب آب در سقف و دیوار‌ها

به دنبال لکه‌های رنگی یا تیره روی سقف و دیوارها یا بوی کپک باشید. آسیب‌های ناشی از آب که به سرعت برطرف می‌شوند و معمولا مشکل بزرگی نیستند، اما نشتی که ماه‌ها تشخیص داده نشود می‌تواند صدمات قابل توجهی ایجاد کرده یا باعث ایجاد کپک شود. همچنین می‌تواند نشانه آسیب‌هایی باشد که ترمیم نشده‌اند.

بررسی موارد ضروری

مراقب سیم‌کشی‌ها و پنل‌های ویلا باشید. اگر سیم‌کشی قدیمی و فرسوده به نظر می‌رسد توجه داشته باشید؛ زیرا ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد و این هزینه‌ها می‌توانند افزایش یابند.

تعمیر مشکلات پایه ساختمان می‌تواند بسیار گران باشند؛ پس مواظب ترک‌های موجود در بتن‌های کف خانه باشید. خوب است که از مشاور یا فروشنده بخواهید تا تهویه ویلا را روشن کند و به صداهای غیر معمول آن گوش دهید و از سلامت تهویه مطمئن شوید. توجه به این امر شما را به جواب در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم، می‌رساند.

 

بررسی موارد ضروری برای خرید ویلا

به دنبال گزینه‌های دارای فضای آزاد باشید

اطمینان حاصل کنید که فضای آزاد کافی در چهار طرف ویلا وجود دارد. ویلاهایی که دارای دیوار مشترک با ویلای مجاور هستند می‌توانند حریم خصوصی شما را مختل کنند. بررسی کنید که ساختمان انتخاب شده توسط شما دارای چندین پارکینگ اتومبیل و پارکینگ مهمان است. وجود تراس یا حیاط برای لذت بردن از منظره و نگهداری از گیاهان، از موارد نیازمند فضای آزاد است.

از قبل درباره محل تحقیق کنید

ویلاها عموما در حاشیه‌های آرام شهر واقع شده‌اند و به شما این فرصت را می‌دهند که به دور از زندگی شلوغ و پر‌ سر ‌و ‌صدای شهر از فضا لذت ببرید. اما همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که دسترسی به حمل و نقل مناسب و ارتباط جاده‌ای با مناطق مهم شهر وجود دارد. این نکته به شما کمک خواهد کرد که بدانید در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم.

اندازه ملک

اول از همه باید بدانید به چه مقدار فضا در ویلا نیاز دارید. به فضایی که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنید، فکر کنید. چه احساسی دارید؟ آیا به اندازه کافی اتاق خواب دارید یا اعضای خانواده شما از آن راضی هستند؟ آیا فضای کافی برای همه وسایل شما وجود دارد؟ علاوه بر در نظر گرفتن وضعیت فعلی زندگی خود، باید برنامه‌های خود برای آینده را نیز در نظر بگیرید.

 

ملاک اندازه ویلا

ویلای مدرن

بسیاری از پروژه‌های مدرن، هوشمند و دارای صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند که بر قیمت آن نیز تاثیر می‌گذارند؛ بنابراین، ساخت و ساز با کیفیت بالا، قیمت بالاتری را می‌طلبد. داشتن امکانات دیگر مانند نقاشی و طراحی داخلی از دیگر مزایای خرید این ویلا‌ها به شمار می‌روند. متخصصان املاک به شما در یافتن نقشه‌های مناسب برای ویلای لوکس با نرخ مناسب کمک خواهند کرد. همچنین کمک از متخصصان شما را به جواب در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم، خواهد رساند.

ویلای ساحلی

سیلاب‌ها به سیستم‌های الکتریکی، فونداسیون، چوب و قالب آسیب زیادی می‌رسانند. تعمیر این آسیب‌ها می‌تواند بسیار شدید و گران باشد. اگر نشانه‌هایی از سیل یا بارش شدید باران در خانه وجود دارد، پیشنهاد ما این است که از قبل آن را به دقت بررسی کنید. از فروشنده یا مشاور ملک بخواهید شما را در جریان بالاترین سطح جزر و مد اقیانوس و مدت آن قرار دهد. 

آیا خانه ساحلی شما باید مستقیما رو به ساحل باشد یا چند متر فاصله داشته باشد؟ شما باید برای خانه‌ای که دارای چشم‌انداز کنار آب است، بالاترین مبلغ را بپردازید، در حالی که خانه‌ای که کمی عقب‌تر است هزینه کمتری خواهد داشت. 

ویلای جنگلی

استراحت در یک ویلای زیبای رو به جنگل رویایی به نظر می‌رسد. وقتی از محیط شهری به خانه خود در جنگل می‌آییم، بهتر می‌خوابیم، به ندرت بیمار می‌شویم و احساس آرامش بیشتری داریم اما بهتر است بدانیم در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم؟

بدون نور مستقیم خورشید، ویلا همیشه مرطوب است. به همین دلیل رطوبت گیرها برای زندگی در جنگل ضروری هستند. بدون آن‌ها، شما احساس بوی ناخوشایند یا کپک می‌کنید.

تعمیر و نگهداری منظم سقف ویلای جنگلی ضروری است. با اینکه درختان بلند به حفاظت سقف در برابر آسیب باد کمک می‌کنند. اما وجود درختان بر روی خانه باعث می‌شود سقف در برابر اجسام از جمله مخروط کاج، فضولات پرندگان و غیره آسیب‌پذیر باشد. پس قبل از خرید ویلا حتما در مورد سقف آن و آخرین باری که تعمیر شده سوال کنید.

گاهی اوقات، ردپایی از موریانه‌های تخریب کننده چوب قابل مشاهده است اما اگر قابل مشاهده نیست تنها راه این است که از فروشنده در مورد وجود موریانه بپرسید.

 

خرید ویلای جنگلی

سخن نهایی

خرید یک ویلای رویایی، یکی از دستاوردهای مهم زندگی است و هر فرد ملاحظات متفاوتی نسبت به سایرین دارد. با رعایت این نکات به دنبال ملکی باشید که شما و خانواده شما را در بلند مدت خوشحال و راضی نگه دارد. امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب شما را به جواب سوال در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم، رسانده باشیم.


 شناسه محتوا 

عنوان  نگاهی به اینکه در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم

واژگان کلیدی  در خرید ویلا به چه مواردی توجه کنیم

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

5 راهکار فروش سریع ویلا

تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری در زمین ویلا و آپارتمان